Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΜΗΛΑΡΑΚΙ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής, αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τις υγιεινές και βλαβερές τροφές και με τα φθινοπωρινά φρούτα. Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε δραστηριότητες από το καλλιτεχνικό εργαστήρι...

Κάνοντας τυπώματα με σφουγγάρι...



Φτιάχνοντας μηλαράκια με αφορμή το ποιηματάκι :
Μέσα σε ένα μηλαράκι βρήκα ένα σκουλικάκι
φίλε βγες από το μήλο γιατί δε θα σε έχω φίλο
μα εκείνο δεν κουνιέται ούτε σιέται ούτε λυγιέται
μ' απορία το ρωτώ: "Γιατί κάνεις το κουφό;"
κι επιτέλους μ' απαντάει: "Όποιος τρώει δεν μιλάει..."



Ο μανάβης μας περνάει χόρτα δροσερά πουλάει κι ένα ωραίο γαϊδουράκι του τραβάει το καροτσάκι...




Φτιάχνοντας μηλόπιτα!!!



Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα ερασιτεχνικό βίντεο που τραβήξαμε από την ιστορία που έφτιαξαν τα ίδια τα παιδιά:



Η κ. Χονολουλούκα πηγαίνει στην κουζίνα της για να πιει το γαλατάκι της και ακούει φασαρία. Τα φρούτα και τα λαχανικά μαλώνουν μεταξύ τους για το ποιο είναι το πιο χρήσιμο και το πιο ωφέλιμο για τον οργανισμό. Τότε το μήλο έχει μία ιδέα....

Οι διάλογοι των παιδιών είναι αυθόρμητοι μέσα από όσα έμαθαν αυτή την εβδομάδα

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε με το:
1. Μήλο μου κόκκινο
2. Λεμονάκι μυρωδάτο
3. Κοντούλα Λεμονιά
4. Το χοντρό μπιζέλι


Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

ΜΠΑΙΝΩ ΜΕΣ ΣΤ΄ΑΜΠΕΛΙ...

Αυτή την εδομάδα ήρθε στο σχολείο μας ο παππούς αμπελουργός! Μας διηγήθηκε ιστορίες για τις κληματαριές του, το μάζεμα των σταφυλιών, τα γλέντια στο πατητήρι και την παραγωγή του κρασιού.















Έτσι κινητοποιήσαμε το ενδιαφέρον των παιδιών γύρω από τη θεματική "Αμπέλι-Σταφύλι-Κρασί".


Τραγουδήσαμε και χορέψαμε:
Μπαίνω μες στ' αμπέλι σαν νοικοκυρά, να κι ο νοικοκύρης έρχεται παιδιά...
 
Που πας αφέντη μέρμηγκα;
 
Μες στ΄αμπέλι στη σταφίδα
Στου Μανώλη την ταβέρνα

Παίξαμε και διασκεδάσαμε πολύ με παιχνίδια αναγνώρισης υλικών με την όσφρηση



Μιλήσαμε για την διαδικασία παραγωγής του κρασιού και τοποθετήσαμε εικόνες με τα στάδια της στη σωστή σειρά.
 Περιγράψαμε εμπειρίες σχετικές με το θέμα, συλλέξαμε αντικείμενα, βιβλία, εικόνες και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από αυτά που μάθαμε.
 Ύστερα πατήσαμε τα δικά μας σταφύλια και φτιάξαμε μούστο!
 
















Στο τέλος της εβδομάδας κάναμε κολάζ και τυπώματα με φελό και αποχαιρετήσαμε τον παππού αμπελουργό, αφού τον ευχαριστήσαμε για όσα μας έμαθε.















Την επόμενη εβδομάδα..
"ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΜΗΛΑΡΑΚΙ...
 ΕΝΑ ΛΕΜΟΝΙ ΛΕΜΟΝΑΚΙ"









Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ!


Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν! Η αρχή έγινε από τα αγαπημένα σε όλους λούτρινα αρκουδάκια... και συγκεκριμένα από τη Ρίτσα την αρκουδίτσα που ήρθε στην τάξη μας και μας μίλησε για τη ζωή της στο ελληνικό δάσος, τις πυρκαγιές, τους κυνηγούς, τους ανθρώπους που φυλακίζουν αρκούδες στο ζωολογικό κήπο και την οργάνωση του αρκτούρου.

Καθώς μας μιλούσε για όλα αυτά την έπιασε το παράπονο κι εμείς.... την πήραμε αγκαλίτσα, την χαϊδέψαμε... και την κάναμε "εεεε...οπ!" όπως μας κάνει ο μπαμπάς και μας πετάει ψηλά για να γελάσουμε!


Διαβάσαμε ιστορίες και παραμύθια για να μάθουμε για τη ζωή της καφέ αρκούδας και τα προβλήματά της, ποια άλλα ζώα ζουν μαζί της στο ελληνικό δάσος και κινδυνεύουν να εξαφανιστούν και έπειτα συζητήσαμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να τα βοηθήσουμε.

 Ενδεικτική βιβλιογραφία:
1. Στα ίχνη της μικρής αρκούδας
2. Εγώ η καφέ αρκούδα
3. Εγώ το ελάφι
4. Εγώ ο λύκος
5. Το Δάσος
6. Γνωρίζω το δάσος
7. Τα ζώα του δάσους
8. Στο δάσος

Φτιάξαμε τυπώματα με τα ίχνη της αρκούδας για να μεταφέρουμε σε όλους το μηνυμά της "Βοήθησέ με να σωθώ!". Στο προνηπιακό τμήμα τα τυπώματα έγιναν με σφουγγάρι που είχε το σχήμα της πατούσας της αρκούδας, ενώ στο τμήμα του νηπιαγωγείου τα παιδιά σχεδιάσαν την πατούσα της αρκούδας κάνοντας τυπώματα με τα χέρια τους. Έπειτα σχεδιάσαν τα ίχνη από τα νύχια της με μαρκαδόρους.


Η ομάδα των "Μικρών Οικολόγων" σκέφτηκε πάλι ένα δικό της σύνθημα για να διαμαρτυρηθεί για τα ζώα του δασους που κινδυνεύουν. Έπειτα παρακινήσαμε τα παιδιά να φτιάξουν ζωγραφιές με ζώα του δάσους, να τις κόψουν και να τις κολλήσουν σε ταμπέλες - πανό, για να μεταφέρουμε και έξω απο το σχολείο μας το οικολογικό μας μήνυμα.

Έτσι κι έγινε αφού ετοιμάσαμε τις ταμπέλες μας, βγήκαμε έξω και φωνάξαμε δυνατά
"ΜΗ ΒΑΖΕΤΕ ΦΩΤΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ! ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΖΩΑ! ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΖΩΑ!"
 
"ΣΩΣΤΕ ΤΙΣ ΑΡΚΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΕΣ"


Τραγουδήσαμε και παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια:
"Αρκουδάκι μικρό και παχουλό πάει να περπατήσει μέσα στον αγρό..."
"Μια αρκούδα καφετί καθισμένη στο χορτάρι κλαίει που 'ναι παχουλή μπιχι μπιχι μπι"

Μάθαμε αινίγματα:
"Πάνω κούπα, κάτω πιατέλα και στη μέση μια κοπέλα. Τι είναι;" (χελώνα)
"Ποιο ζωάκι τρυφερούλι, καφετι και ομορφούλι, κέρατα έχει στο κεφάλι, Μπάμπι το φωνάζουν οι άλλοι;" (ελαφάκι)

 

"Ποιο ζωάκι γκριζα γούνα, μες στο δάσος τριγυρνάει, ποντικάκια κι ελαφάκια όλο ψάχνει για να φάει;" (λύκος)
 
Την τελευταία ημέρα της εβδομάδας φορέσαμε μάσκες και μεταμορφωθήκαμε σε ζωάκια του δάσους, παίξαμε θεατρικά παιχνίδια με τη ζωή των ζώων για να εμπεδώσουμε όσα μάθαμε όλη την εβδομάδα.


Την επόμενη εβδομάδα.....
"ΜΕΣ ΣΤ' ΑΜΠΕ ΜΑΤΑΚΙΑ ΜΟΥ, ΜΕΣ ΣΤ' ΑΜΠΕΛΙ ΣΤΗ ΣΤΑΦΙΔΑ...."
....ραντεβού για να τρυγήσουμε παρέα!