Κυριακή 6 Απριλίου 2014

ΧΑΡΤΙΝΟ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ...

Αυτή την εβδομάδα, πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες που είχαν στόχο τα παιδιά να γνωρίσουν έναν άλλο σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη, το Μάνο Χατζιδάκι. Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος καθώς έμφαση δόθηκε στη φιλία του με τον Μίκη Θεοδωράκη. Αυτή τη φορά το κουτί ήρθε στην τάξη μας με ένα κύμα μουσικής... "Το χαμόγελο της Τζοκόντα" (ορχηστρικό κομμάτι του Μ. Χατζιδάκι) ακούστηκε και το κουτί "χόρεψε" πηγαίνοντας από χέρι σε χέρι...



σηκώθηκε ψηλά... και προσπαθήσαμε να το κατεβάσουμε άλλα η μουσική το έκανε να χορεύει όλο και περισσότερο...



μόλις η μουσική σταμάτησε το κουτί βρέθηκε πάλι ακίνητο στα χέρια μας... Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις σχετικά με το τραγούδι που ακούσαμε... Είπαν ότι μάλλον θα είναι κάποιο τραγούδι, που έγραψε ο Θεοδωράκης, ότι μπορεί να είναι το αγαπημένο του γι' αυτό και το κουτί "ήρθε χορεύοντας..."

Μία ομάδα εξερεύνησης ανέλαβε να ανοίξει το κουτί. Μέσα υπήρχε ένα άσπρο φουστάνι, αστέρια, ένα χάρτινο φεγγάρι, φωτογραφίες του Μάνου Χατζιδάκι, ένα cd και καρτέλες με το όνομα και το επίθετό του...



Τα παιδιά παρατηρούν ότι στις περισσότερες φωτογραφίες απεικονίζεται ένα πρόσωπο, που δεν μοιάζει με τον Θεοδωράκη. "Κανένας ποιητής θα είναι..." λέει η Κωνσταντίνα "Ναι. Αυτός έγραφε τα ποιήματα και αυτός έγραφε τη μουσική... και εδώ του λέει πως να το γράψει το τραγούδι για το ποίημα του...".

 Όμως ο Σπύρος τους λέει " Όχι δεν είναι ποιητής! Κοιτάξτε! κάνει έτσι τα χέρια του σαν να δείχνει στα όργανα...όπως ο Θεοδωράκης!!!".

Τότε ο Ζήσης συμπληρώνει "Συνθέτης είναι. Γράφει μουσικές με νότες...". Οι παιδαγωγοί επιβεβαιώνουν τις υποθέσεις τους και τους παρακινούν να προσπαθήσουν να διαβάσουν τις καρτέλες για να μάθουν το όνομά του.

Βάζουμε το cd και ακούμε το τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι "Βγήκανε τ' άστρα κι οι κοπέλες με τ' άσπρα..." Ακολουθεί χορός...



Την επόμενη ημέρα τα παιδιά συγκεντρώνουν υλικό για το Μάνο Χατζιδάκι. Φωτογραφίες, μουσικά cd και πληροφορίες για τη ζωή και τη φιλία του με τον Μίκη Θεοδωράκη... Ανάμεσα στα τραγούδια που γνωρίζουν είναι και το "Χάρτινο το φεγγαράκι...". Με αφορμή αυτό το τραγούδι, το ενδιαφέρον των παιδιών εστιάζεται στο φεγγάρι. Προκύπτουν ερωτήματα όπως "Μπορεί να είναι χάρτινο το φεγγάρι;" "Πως φωτίζει;" "Γιατί φωτίζει πιο σιγά από τον ήλιο και δεν τα κάνει όλα μέρα;" " Γιατί είναι μία φορά σαν μπανάνα και άλλη φορά ολόκληρο; Μήπως έχουμε πολλά φεγγάρια;"

Έτσι στο σχολείο μας ξεκινά ένα σχέδιο εργασίας για το Φεγγάρι. Διαβάζουμε ιστορίες σχετικές με το θέμα όπως :
1. Η βασιλοπούλα που ζητούσε το φεγγάρι
2. Παρακαλώ μπαμπά φέρε μου το φεγγάρι
3. Ο φεγγαροσκεπαστής
Μαθαίνουμε ποιήματα τραγούδια και αινίγματα για το φεγγάρι και φτιάχνουμε κατασκευές με τις φάσεις του φεγγαριού...








Την επόμενη εβδομάδα....
 "ΕΛΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΜΙΑ ΣΦΑΙΡΑ ...και προχωράει μες στους ουρανούς και σε πηγαίνει όπου πάει ο νους..." θα συνεχίσουμε δραστηριότητες που αφορούν το Ηλιακό μας Σύστημα. Φέρε κι εσύ εικόνες που αποτυπώνουν τη Γη, τη Σελήνη ή τους πλανήτες, διαστημόπλοια και αστροναύτες!!!
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.